úterý 23. června 2015

Pacific crest trail

Zhruba před dvěma měsíci jsem od kamarádky dostala tip na film, který by se mi "prý mohl líbit."
Jednalo se o film Divočina, který byl natočen podle stejnojmenné knihy a také podle skutečné události. Shlédla jsem ho jedním dechem, poté jsem si okamžitě objednala knížku a tu jsem samozřejmě také přelouskala jedním dechem.


Když jsem měla shlédnutý film i přečtenou knížku, hledala jsem na internetu odkazy na články a blogy se stejnou tematikou.

O jakou tematiku se jedná?
Nebudu zde psát podrobnou recenzi na film ani na knížku. Ve zkratce jen shrnu, že jde o příběh velice odvážné ženy Cheryl Strayed, která úplně sama přešla pacifickou hřebenovku. (Přiměly jí k tomu poněkud drsné životní okolnosti, neměla už zkrátka ve svém životě co ztratit, a tak se vydala sama pěšky přes celé USA)

Pacifická hřebenovka, anglicky Pacific crest trail, ve zkratce PCT, je značená turistická trasa, jež vede Spojenými státy od Mexických hranic až po hranice s Kanadou.
- Je dlouhá přes 4000 kilometrů a pohybuje se v nadmořské výšce od hladiny moře po 4000m.n.m.
- Během cesty jde člověk přes 7 národních parků, poušť, hory, pralesy a další divoká místa.
- Trasa se vyhýbá civilizaci a vede hlavně horskými oblastmi.
- Projití trasy trvá v průměru 4-6 měsíců. (nejrychlejší borec jí zdolal za 59 dní!), samotné přípravy snad ještě déle.
- Statistiky říkají, že se na tuto trasu ročně vydá kolem 300 lidí a z toho jí asi 180 dokončí.


Trasou PCT jsem doslova fascinována. Obdivuji lidi, kteří jí šli. A nejenom PCT, ale i další světové ultradlouhé treky. Kromě Cheryl Strayed, hlavní hrdinky filmu a knížky Divočina, zdolali PCT také dva Češi - jejich zážitky, si můžete přečíst zde na jejich webu.
Další, kdo se na PCT vydal a komu fandím, je slečna Megan Rose Bullers, krerá trasu zdolává na podporu boje s roztroušenou sklerózou. O Megan si můžete přečíst zde.

Kromě PCT existují desítky ultradlouhých turistických tras. Tady, na mém oblíbeném webu pohora.cz, je na toto téma jeden moc pěkný článek.

Trasa PCT a další ultradlouhé pochody mě velice zajímají, proto jsem se o ně s vámi rozhodla podělit.
Neznamená to však, že se na PCT chystám! 
Sice by mě během života neskutečně lákalo, zkusit si to, jaké to je několik týdnů/měsíců v kuse putovat přírodou, ale člověk na tu musí mít dostatečné úspory, neskutečně benevolentní práci a minimální závazky. :) Ale nikdy neříkej nikdy.

Máte pro mě nějaké další tipy na knížky/blogy/příběhy lidí, kteří zdolali nějaký krásný, delší trek? Sem s nimi!


23 komentářů:

  1. Úžasný článek, hnedka se jdu podívat po té knize! Díky moc za tip i za tenhle super blog, jen tak dál :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jééé, moc děkuji za pochvalu článku i blogu! :)
      Film jsem stáhla na ulož.to a knížku jsem si koupila.

      Vymazat
  2. Knihu aj film musím prečítať / vidieť :)
    Okamžite ma upútal trailer už po prvom zhliadnutí ♥

    *GIVEAWAY*

    OdpovědětVymazat
  3. Rozhodně doporučuju film Into the Wild, parádní příběh se super hudbou Eddieho Veddera. Myslím, že to vyšlo i knižně. Jinak zajímavý krátký filmek zároveň o běhání je tohle https://www.youtube.com/watch?v=ryasKmNBJEc
    Pak třeba doporučuju sledovat Scotta Jurka, ten zrovna teď běží Appalachian trail https://www.youtube.com/watch?v=ryasKmNBJEc
    Jinak pokud tě tohle láká, není nic jednoduššího než vyrazit sám. Člověk kvůli tomu nemusí cestovat do Améru, ale i za barákem se dá zažít spousta divočiny :) Prostě se neboj a o víkendu s přítelem vyražte. Uvidíš jak to bude všechno vypadat jinak. Navíc nabereš zkušenosti na nějakej tenhle velkej vejlet :)
    Teď mě ještě tak napadlo, že vlastně i v Evropě jsou taky takový dálkový treky https://cs.wikipedia.org/wiki/Evropsk%C3%A1_d%C3%A1lkov%C3%A1_trasa

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky za tipy! Až přečtu Ostré předměty, pustím se do Into the Wild:-)
      O Scottově přeběhu Appalachian trail jsem četla na runnersworld.com, tak ráda mrknu ještě na video...

      Vymazat
  4. Když Tě zajímá PCT tak třeba tohle:
    http://www.unpreparedtravellers.com/1800-dnu-cz

    OdpovědětVymazat
  5. knihu zrovna čtu, film mám stažený už delší dobu, ale nejdřív jsem si chtěla přečíst knížku :-) Jinak další super článek a odkazy, moc děkuji ;-)

    OdpovědětVymazat
  6. Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětVymazat
  7. Doporučuji Chrissie Wellington: Život bez hranic, taky jedna běhací, okořeněná o upřímný životní příběh :-)

    OdpovědětVymazat
  8. ahojte,ja mam knihu Divočina prave rozečtenou a během dneska ji pravdepodobne dočtu....a jsem zcela nadsena...je opravdu velmi pekne psana a hltam ji jednim dechcem...pokazde když ji otevřu, chci byt na miste Cheryl....ctu ted o PCT mnoho faktických clanku a velmi si zahravam s myslenkou za par let se tam vydat...drzte pesti at to vyjde a ja naopak drzim vsem ,kteří uz to dokazali...

    OdpovědětVymazat
  9. Ahojte, pokud vs zajímá téma cestování doporučuji filmu
    Útěk do divočiny
    http://www.csfd.cz/film/229841-utek-do-divociny/prehled/
    taky inspirováno skutečným příběhem

    OdpovědětVymazat
  10. co je tohle za blog???já tomu moc nerozumím...blbka se podívá na film ,přečte si knížku ,a vy všichni tady ste happy a tečete z toho ,že vlastně nic...no ty vole ,silný kapky :D:D:D

    OdpovědětVymazat
  11. Již kdysi dávno to šel cestovatel Leoš Šimánek - kniha Americkým západem, šel to se svými dětmi- druhou část s tříletou dcerou! je úchvatné jít se podívat na jeho diashow a poslouchat jeho povídání. Také strašně moc jsem hltala jeho žití v Kanadě-kniha Na Kanadském severu.... doporučuji-já je sháním po antikvariátech a většina je jich osobně podepsaná! Petra

    OdpovědětVymazat
  12. Film Útěk do divočiny'''je na podobné téma a také podle sk.události.končí však jinak,všem vřele doporučuji.Chci zažít něco podobného,.každý víkend travím v přírodě,..neskutečná svoboda.Chci víc!Peníze,čas,závazky mě neomezují.Snizek5@email.cz

    OdpovědětVymazat
  13. Zda se mi ze mas o PCT trochu zkreslene predstavy a o Cheryl Strayed jeste zkreslenejsi.
    PCT je jednou z nejpopularnejsich trails v USA, nejpopularnejsi dalkovy pochod je pravdepodobne Appalachian Trail. Rocne se o thru-hike (zdolani cele trasy najednou) pokousi nekolik tisic lidi, a protoze casovy usek ve kterem se to da zvladnout je velmi omezeny, clovek je na trase malokdy sam. Naopak je to pry dost zalidnene a kdyz clovek chce spolecnost, tak o ni nema nouzi.
    PCT je hodne fascinujici pro spoustu lidi, ja blogy a youtube videa lidi kteri ji jdou sleduju uz par let, a doufam ze az dostuduju, tak ze se o projiti cele PCT sama pokusim.
    Co se tyce Cheryl Strayed (ano videla jsem film i cetla knizku), tak ta nema mezi hikery moc dobre jmeno. Dulezite je podotknout, ze ona nesla celou PCT, ale cca 1000 mil z 2650, a i z tech mil co sla, cast jela stopem (tzv yellow blazing).
    Pokud nemas problem s anglictinou, tak ja mam hodne rada blogerku Carrot Quinn https://carrotquinn.com/ ktera PCT sla 2x, potom sla Continental Divide Trail a jeste spoustu dalsich. Pise suprove a je vtipna. Svoje prvni putovani na PCT vydala i jako knizku "Thru-hiking will break your heart" ktera je famozni.Co se tyce letosni class 2016, tak jsem rada sledovala Rangera https://www.youtube.com/channel/UCe_pVgGILMR8x3B_06eN5eA
    JInak kdyz si v youtube zadas PCT thru hike, najde ti to spoustu videi z minulych let.

    OdpovědětVymazat
  14. Ano, knížku jsem přečetla, film mam stazenej a působilo to na me přesně tak, jak pises. Ted projizdim blogy cestovatelů. Pacificka hrebenovka je urco zkušenost. Tak treba se na ni jednou dostaneš;) Nicoletta z Teplic (agility.nero@seznam.cz)

    OdpovědětVymazat
  15. Každodenní Vlog z Pacifické Hřebenovky mojim pohledem najdete na fcb a yt pod názvem Tomáš Man PCT

    OdpovědětVymazat
  16. Tenhle film už mám dlouho na seznamu, takže ted nadešla jeho chvíle :D

    OdpovědětVymazat
  17. Za sebe můžu říct, že oba filmy...The Wild i Into the wild na mě nesmírně zapůsobily a po jejich shlédnutí jsem začala přemýšlet o svém životě, že jsem ještě nic nedokázala a chtěla bych také cestovat a něco zažít. Se svou kamarádkou jsme se proto rozhodli začít si plnit své sny a cíle a prostě nějak začít to cestování...jako začátek jsme si zvolili Českou republiku, ani jedna nejsme zdatné sportovkyně (fyzička dosti mizivá) ale chceme zkusit co vydržíme a prohlédnout si zákoutí přírody, co neznáme.
    Jinak super blog a jen se chci zeptat, když tolik cestuješ...kde si hledáš informace nebo jak se přiravuješ na cestu?

    OdpovědětVymazat

Za každý komentář Vám moc děkuji!