čtvrtek 18. června 2015

Krkonoše

V Krkonoších, našich českých největších horách, jsem byla naposledy když mi bylo sedmnáct. Bylo to ve druháku na gymplu a zůstaly mi z tohoto výletu přesně dvě vzpomínky:

1.V Krkonoších je to hezké.
2.Na Luční boudě mají nejlepší koláče na celém světě. ("Kam se hrabe naše cukrárna" jsem si tenkrát říkala)

Nyní, o pět let později, jsem se sem vydala se svým přítelem na dva dny a dvě noci. Cíl byl jasný: dát si pořádně do těla a vrátit se na Luční boudu za těmi pověstnými koláčky.

Naplánovali jsme si dvě krásné túry, obě vycházející ze Špindlerova Mlýna.
První den jsme šli 24 kiláčků. Hlavními záchytnými body tohoto dne byla Luční bouda a Sněžka. K Luční boudě jsme šli překrásnou cestou podél Bílého Labe. Okolo nás byla nádherná příroda a sem tam nějaký vodopád. Přálo nám počasí - nebylo ani vedro, ani zima.


Když jsme přišli k Luční boudě, padla šílená mlha. Dozvěděli jsme se zde, že je na Sněžce viditelnost zhruba na jeden metr. Věděli jsme tedy, že z nejvyšší české hory nic neuvidíme, ale přesto jsme se tam vydali. (Já jsem optimisticky doufala, že ta mlha alespoň na chvíli opadne) 
Luční bouda a Sněžka jsou od sebe vzdálené 4 kilometry. Když je hezky, jdete moc krásnou trasou. My jsme šli krásnou mlhou. :)


Na Sněžce jsme se vyfotili, koupili si nějaké pohledy na památku a šli zase dolů. Kdyby bylo vidět, kochala bych se tam klidně dvě hodiny, ale v té mlze to moc nešlo. :) Ze Sněžky jsme doslova seběhli na Luční boudu. 
Byla jsem už celá nedočkavá, jestli zde stále mají ty slavné koláče. Bohužel jsem pak byla malinko zklamaná: koláč měli, ale nebyly zdaleka tak dobré, jako tenkrát. (Možná jsem tenkrát byla více hladová a méně náročná, kdo ví...) Na Luční boudě jsme se občerstvili a seběhli zpět do Špindlu. Jak už jsme zmínila, bylo to krásných 24 kiláčků a všem tuto trasu mohu jedině doporučit. 

Druhý den jsme si naplánovali trasu startující rovněž ze Špindlu od Medvědína. Tentokrát vedly naše kroky podél Labe až k Labské boudě a jeho prameni. Počasí nám přálo mnohem více, než den předtím. 





Tahle "labská" túra se mi líbila ještě mnohem více, než ta, kterou jsme šli den předtím. Důvodem však bylo hlavně to krásné počasí. Pořád bylo na co koukat a já jsem byla pořád udivená a nadšená, jak jsou ty naše Krkonoše krásné. Před pěti lety jsem si to asi tolik neuvědomovala. 
U pramene Labe jsme si dali svačinku a pokračovali dál, přes Růženčinu zahrádku, Harrachovy kameny a mohylu Hanče a Vrbaty až k Vrbatově boudě.

Ve Vrbatově boudě jsme se chtěli občerstvit nějakým dobrým nápojem. (rozuměj - Verunka kávou a Tadeáš pivkem:D) Bohužel byla zrovna v rekonstrukci. O tři kilometry později jsme měli narazit na Jilemnickou boudu. Řekli jsme si tedy, že si něco dáme tam. Byla to náhoda, ale zrovna byla v rekonstrukci i Jilemnická bouda. Měli jsme pech a šli jsme rovnou dolů, zpátky do Špindlu.

Při naší druhé túře jsme našlapali 20 kiláčků. Byli jsme příjemně unavení, o tom žádná, ale zvládla bych klidně po Krkonoších pochodovat další dny. :)
Hory mám opravdu ráda, a tak jsem byla celé dva dny úplně ve svém živlu. A ještě více jsem se začala těšit na přechod Roháčů, který je v mém diáři naplánován na začátek září!


10 komentářů:

  1. Já mám Krkonoše moc ráda, hlavně v zimě, to tam s přítelem jezdíme do Pece na běžky, to je paráda! :) A více než koláče a buchty mám na Luční raději polévky :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky za tip! Až tam příště pojedu, zkusím polévku :-)

      Vymazat
  2. Sluší vám to a hned bych jela relaxovat takhle !
    dreammorebabe

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky! Určitě si parádně zarelaxuješ v Americe :-)

      Vymazat
    2. Doufám, budu v takovem odlehlém koutě tak snad ano :)

      Vymazat
  3. Jee, akorat se chystam do Krkonos... tak kradu napady na vylety a budu se po vas opicit :))

    OdpovědětVymazat
  4. Jééé, jen se opič..budu ráda, když někoho naše túry inspirujou :-) A hezky si to užij!

    OdpovědětVymazat
  5. Kudy jste šli zpátky z té Luční boudy? Parádní je to přes úbočí Kozích hřbetů. My to loni chytli taky v mlze, ale bylo to skvělý, aspoň nebylo tolik lidí. K prameni Labe jsem taky chtěl, ale pak jsem si uvědomil, že tam bude asi stejnej václavák jako na Sněžku, tak jsem si to rozmyslel :)
    Jinak parádní cesta je z Špindlerovi boudy přes bývalou Petrovu boudu na Martinovku. Odsud výšlap na Velký Šišák a pak po červené zpět na Špindlerovku. Krásná hřebenovka s úžasnýma výhledama.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dolů jsme šli přesně přes úbočí Kozích hřbetů a pak kolem Svatého Petra. Jen jsme z toho bohužel kvůli té mlze nic moc neměli :D

      Máš pravdu, pramen Labe je totální Václavák...ale i tak to byla překrásná túrka.
      A dík za další tip, příští rok se tam určitě zas vydáme :)

      Vymazat
    2. To chce... Dokud nás tam ochranáři pustí aspoň po cestách...

      Vymazat

Za každý komentář Vám moc děkuji!