středa 19. února 2014

Jižní Thajsko -> Krabi & Phi Phi

Druhou polovinu našeho cestování po Thajsku jsme se rozhodli strávit na jihu. Dorazili jsme sem nočním vlakem, což jsem popsala v předchozím článku.
 Nutno dodat, že jižní Thajsko je turisticky velmi oblíbené a "profláknuté." Je tady díky tomu mnohem dráž než v Bangkoku (je to docela paradox, že hlavní město bylo snad tou nejlevnější destinací, co jsme navštívili) a narozdíl od jiných míst v Thajsku, které jsme viděli, sem hodně proniká západní kultura - stánky s pizzou a hamburgery na ulici, evropská jídla v restauracích, hudba v klubech atd atd... Některá místa jsou takto ovlivněna více, jiná méně. My jsme navštívili dvě, a to Krabi a Phi Phi.

KRABI
  • Do místa jménem Krabi jsme dorazili dopoledne. Byli jsme po dlouhé cestě velmi unavení a poměrně dlouho jsme nemohli natrefit na žádné slušné ubytování za rozumnou cenu, ale po několika hodinách chození s batohy na zádech se zadařilo.  
  • Byli jsme ubytování nedaleko známé pláže Ao Nang v baťůžkářské ubytovně spolu s cca 10 lidmi na pokoji. Nejdříve jsem se toho trochu bála (kradení věci, hluk v noci...), ale nakonec to bylo úplně v pohodě. 
  • Abychom okolí Krabi trochu více poznali, měli jsme zde půjčené skútry. Z řízení jsem měla zpočátku trochu strach (hlavně z ježdění vlevo), ale už v Ayutthaye jsem si vyzkoušela, že to není tak hrozné. Najezdili jsme spoustu kilometrů a kromě toho, že jsme díky našemu orientačnímu smyslu jeli jednou v noci 20km z centra Krabi do naší ubytovny skoro 3 hodiny, to bylo bez problémů :)
  • V moři jsme se sice vykoupali, ale spíše vždycky večer. Přes den jsme výletili -> navštívili jsme např. Tiger Cave Temple, což je chrám, který leží na obrovském kopci, kam se musí vyšlapat přes 1250 schodů. Vzhledem k obrovskému vedru to byl docela náročný výšlap, který mi ten den plnohodnotně nahradil běhání :D 
  • Nahoře nás však čekal zlatý Buddha a hezký pocit & výhled:


  • Cestou zpátky jsme zastavili na oběd v domorodé, na první pohled nevábné restauraci u silnice. V Thajsku jsem se ale přesvědčila o tom, že restaurace, které na první pohled nevypadají moc hezky a hygiena zde není nic moc, vám obvykle připraví ten nejdokonalejší gurmánský zážitek. A to se stalo i tady - za méně než 20Kč (!!!) jsem měla obří porci zeleného curry s rýží a mořskými plody. Bylo to asi nejpálivější jídlo, které jsem kdy jedla, ale naprosto vynikající. 
  • V Krabi jsme se dále podívali například na Fossil beach se zkamenělinami nebo na Railey Beach, která je považována za ráj horolezců. 
    ¨
SOUSTROVÍ PHI PHI
  • Po třech dnech strávených v oblasti Krabi jsme se přesunuli lodí na známý ostrov Koh Phi Phi. Tato destinace je známá především díky svým nekonečným pařbám na pláži. První den jsme se zde rozkoukávali, hledali ubytování, ale taky jsme si trochu zablbli na pláži a dali si nějaký ten drink.
  • -> Na většině místech světa vám drink naservírují do skleniček, avšak na Phi Phi se prodává přímo v kyblících. Jeden takový kyblíček vyšel na cca 80Kč a člověk se z něj docela brutálně vožral. Já, slabší kousek, jsem toho samozřejmě po čtvrtce kyblíčku mojita měla až až. Naštěstí se mezi námi našli tací, kteří ho po mně ochotně dopili :)
  • Ti, co si dali nějaký ten kyblíček, nebo se jinak posilnili, mohli vyzkoušet různé noční plážové "atrakce", jako třeba proskakování ohnivým kolem nebo skákání přes hořící "švihadlo" Každé ráno jste tedy mohli potkat spoustu spálených lidí, i náš Míra si z Phi Phi odvezl nějakou tu spáleninku :) 

  • Ostrov Phi Phi však není jen o chlastu - je to především místo s nádherným mořem, plážemi a skalními útvary. My jsme druhý den vyrazili na takový menší organizovaný zájezd lodičkou, která nás provezla všemi hezkými místy v okolí.  Navštívili jsme například Maya Beach, kde se natáčel film Pláž, Monkey Beach, kde běhalo spoustu opiček, ale také několik míst, kde jsme mohli šnorchlovat. 
Šnorchlování na otevřeném moři bylo moc hezkým zážitkem. Nejprve jsem sice měla strach a tendence se topit, ale poté, co jsem si vzala plovací vestu, jsem si šnorchlování pěkně užívala.

...náš výlet začal thajskou snídaní - toast, kuřecí maso s ananasem a rýže




...a končil západem slunce 
  •   Druhý den po příjezdu z výletu už jsme si jen užívali poslední hodiny na jihu a odpoledne se začali přesouvat zpátky do Bangkoku. (Opět nás čekala nejdříve tříhodinová cesta autobusem a pak dvanáct hodin v nočním vlaku, který měl navíc 2 hodiny zpoždění) V Bangkoku jsme strávili poslední odpoledne a noc a tím naše cestování po Thajsku, které bylo naprosto parádní a plné zážitků, skončilo. 


4 komentáře:

  1. Ahoj Verčo,
    moc se mi tvé vyprávění o cestách v Thajsku líbí a rád bych se tam také příští rok vydal. Bohužel můj rozpočet je omezený a velice by mi pomohlo kdyby jsi mi aspoň orientačně řekla na kolik dní a kolik tě cestování po Thajsku stálo. :)
    Tomáš

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj, já jsem byla v Thajsku necelé dva týdny a za tu dobu jsem navštívila Bangkok, Ayutthayu, NP Erawan, Kanchanaburi, Krabi a Koh Phi Phi.
      Když vezmu v potaz ubytování, jízdenky, jídlo, zábavu, suvenýry, vstupy, průvodcovské služby a všechno okolo, počítala bych s 1000Kč na den, aby si to člověk pěkně užil.
      Plus samozřejmě letenka ;)

      Vymazat
  2. Perfektní článek a fotky. Muselo to být super dobrodružství. Poslední dobou mě Thajsko láká hlavně, že bych tam jel nomádit. Snažil jsem se díky norské předpovědi najít vhodnou dobu, ve kterou bych tam mohl jet a vychází mi to asi na jaro. Tak snad se mi to podaří naplánovat a konečně vyjet.

    OdpovědětVymazat

Za každý komentář Vám moc děkuji!